Klarna lanserar globalt samarbete med Zoom

0
177
Klarna lanserar globalt samarbete med Zoom





Stockholm, 31 oktober 2024 – Klarna, det AI-drivna globala betalningsnätverket och shoppingassistenten, meddelar idag lanseringen av sina flexibla betalningsalternativ för Zoom Workplace för användare i USA och ett antal europeiska länder. Samarbetet gör Zooms premiumtjänster mer tillgängliga för både företag och privatpersoner, som inte längre behöver betala i förskott för sina prenumerationer.

Kunder i 16 länder* kan nu betala sina abonnemang hos Zoom Workplace med Klarna. Direktbetalning finns tillgängligt på samtliga marknader och kunder i USA, Tyskland och Sverige kan även välja att betala senare. Fler funktioner och betalsätt tillkommer under 2025.

Samarbetet utökar både Zooms räckvidd och Klarnas betalningsnätverk genom att göra det enklare för företag att få tillgång till tjänsterna. Prenumerationsekonomin växer snabbt och Klarnas flexibla betalningsalternativ är attraktiva för företag som satsar på prenumerationsmodeller. Zoom är det senaste stora varumärket att lansera Klarnas tjänster samtidigt i flera länder, efter framgångsrika globala lanseringar med Airbnb och Uber.

David Sykes, Chief Commercial Officer på Klarna: “Vi vill att Klarna ska finnas tillgängligt överallt, i varje kassa, och för alla typer av köp. Lanseringen med Zoom Workplace tar oss närmare vår vision. Användare över hela världen kan nu få tillgång till Zooms premiumverktyg utan att behöva betala i förskott, samtidigt som vi stärker Klarnas närvaro globalt.”

Wendy Bergh, General Manager, Online Business på Zoom:
“Vi är glada över att samarbeta med Klarna för att ge våra kunder större ekonomisk flexibilitet. Genom att ta bort förskottsbetalningar kan våra kunder fokusera på det som är viktigast, både i jobbet och privat, samtidigt som de får tillgång till Zooms AI-drivna arbetsplattform.”

* Marknader vid lansering: USA, Storbritannien, Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Nederländerna, Österrike, Belgien, Frankrike, Grekland, Irland, Italien, Portugal, Spanien och Polen.

För mer information, vänligen kontakta:
press@klarna.com

Om Klarna
Sedan 2005 har Klarna verkat för att accelerera handel med konsumenternas behov i centrum. Med fler än 85 miljoner aktiva användare globalt och 2,5 miljoner transaktioner per dygn, revolutionerar Klarnas schyssta, hållbara och AI-drivna betalnings- och shoppinglösningar hur människor shoppar och betalar online, och hjälper konsumenter att shoppa smartare, tryggare och smidigare. Fler än 600 000 globala detaljhandelpartners, inklusive H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group och Nike, har integrerat Klarnas innovativa teknologier och marknadsföringslösningar för att driva tillväxt och lojalitet. För mer information, besök Klarna.com.




Läs hela pressmeddelandet Cision.com

Previous articleSvenska spelare tror mest på Trump
Next article”Det är viktigt att bygga tillit” — fredagsporträttet med Charlotte Urhammar

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here