Affiliatebolaget Leadstar Media har erhållit en licens som tillåter bolaget att erbjuda sina produkter i amerikanska delstaten Tennessee.
Tennessee blir den sjunde delstaten i USA där Leadstar Media aktiva och erbjuder sina produkter. Att få ytterligare en licens är i linje med Leadstar Medias strategi att stärka sin position på den amerikanska marknaden för sportsbetting. Staten har inga fysiska casinon eller sportböcker, endast mobil och online betting är reglerat i Tennessee.
Eskil Kvarnström, VD Leadstar Media, kommenterar: ”Vi är glada över att nu kunna erbjuda våra produkter i Tennessee. Vårt mål är att verka i alla stater som är reglerade och detta är ytterligare ett steg i rätt riktning för att bygga upp vår närvaro i USA och bli ledande på online sportsbetting marknaden.”
Tennessee är den 16:e mest folkrika delstaten i USA och hem för lag i både NFL och NHL. Den nya licensen innebär att Leadstar Media kan börja driva trafik till säsongsstarten 2021.
“Amerikansk fotboll är den klart mest spelade på sporten i USA, så att få tillträde till Tennessee inför den kommande NFL säsongen är positivt. Vi har nyligen utökat vår amerikanska verksamhet ytterligare med en ny hemsida och våra äldre produkter är väl förberedda för expanderas till nya stater”, säger Kvarnström
Leadstar Medias fjärde produkt i USA, Bookiesbonuses.com/us, lanserades i augusti 2021 och fokuserar främst på att jämföra bettingsidor och bonusar. Bookiesbonuses ger Leadstar Media en ännu starkare position i bonusvertikalen och hjälper företaget att ta större marknadsandelar på den växande spelmarknaden över hela USA.
Leadstar Media AB
info@leadstarmedia.com