Avonova Hälsa - Avonova samlar allt digitalt under samma paraply

Avonova samlar allt digitalt under samma paraply

Newsdesk 22/12 09:12

Under 2018 kommer Avonova storsatsa på Digital Företagshälsa. Detta är inte en ny tjänst, utan en mer effektiv leverans av befintliga tjänster i digital form samt våra digitala verktyg och e-learning samlade under ett och samma paraply: Digital Företagshälsa.

Hösten 2017 har Avonova kört flera piloter i Region Väst med digitala leveranser. Det handlar om befintliga tjänster som har levererats digitalt till kunder och kundmedarbetare, vilket inneburit att kunderna lättare har kunnat planera sin tid, och dra ner antal resor genom att hålla kontakten med Avonova via länk. Responsen från kunderna har varit god. Kunderna i piloten har varit både offentlig verksamhet och företag. I utvärderingarna av piloten har de pekat på att digitala leveranser ligger helt i linje med deras egna policyer.

Christina Nilsson har varit drivande i projektgruppen av Avonovas digitala leveranser.

? Vi har till exempel haft återbesök, samtalsstöd, förstadagsintyg och rehabmöte med kund och medarbetare. Digitala leveranser innebär att både kund och kundmedarbetare sparar tid. Allt kunden behöver är en internetuppkoppling, en skärm och ett mobilt bank-id för identifikation, berättar Christina Nilsson.

Just nu pågår processen med att implementera tekniken på fler Avonova-enheter runt om i landet för att kunna erbjuda kunderna digitala leveranser, var de än befinner sig i Sverige.

?I dagsläget är 20 orter startklara för att kunna leverera, och innan andra kvartalet 2018 kommer vi att kunna erbjuda digitala leveranser över hela Sverige, säger Jim Nilsson, IT-chef på Avonova som tillsammans med Christina Nilsson drivit projektet med digitala leveranser.

Levererar lokalt

Istället för att leverera från en central ort innebär digitala leveranser att kunder och kundmedarbetare träffar sina ordinarie kontaktpersoner hos Avonova, även digitalt. Det kommer inte vara specifik personal som står för leveransen. Kundmedarbetaren kan till exempel vid ett återbesök träffa samma företagssköterska som vid sitt första möte. Effektiviteten i digitala leveranser innebär också att det går snabbare att få en tid med specialist inom företagshälsan.

Mer än digitala leveranser

Förutom digitala leveranser ryms digitala verktyg som Avonova Dialog och Avonova Barometern samt e-learning som Kontorsergonomi och Rehabprocessen för chefer, inom ramen för Digital Företagshälsa.

Avonova anser att digitala tjänster och leveranser inom en snar framtid kommer att vara en självklarhet från kundernas sida, och därför har detta varit ett prioriterat fokus den senaste tiden.

? Kunderna och kundmedarbetarna sparar tid via digitala leveranser. I många regioner innebär ett besök hos företagshälsan en viss restid. Nu kommer många möten kunna ske via länk, från till exempel den egna arbetsplatsen, säger Christina Nilsson.

För mer information om Digital Företagshälsa gå in på avonova.se för att läsa mer.

Facebook och LinkedIn publicerar vi kontinuerligt nyheter och tips på hur organisationer kan bli mer hållbara. 


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Till pressmeddelandet

Teckenstorlek

Tipsa

Blogga

Skriv ut




LÅNEFÖREMEDLARE:



ALLA LÅN:




- låna pengar snabbt?
- lån utan uc?
- lån med betalningsanmärkning?

Beställ årsredovisningar gratis!

Börsbolag i pressmeddelandet

Avonova

Ekonomi Nyheter .se - Innehåll

 

 

 

 

DMCA.com Protection Status