Walkesro Design AB - Bachelorbox storsatsar för att bli en naturlig del i alla mäns vardag.

Bachelorbox storsatsar för att bli en naturlig del i alla mäns vardag.

Newsdesk 18/8 22:33

Bachelorbox som är ett boxföretag för män utökar med ännu fler förbrukningsartiklar och accessoarer på prenumeration.

Sedan Bachelorbox lanserades i maj har sortimentet utvecklats rejält både i boxar och vanliga e-handelssortimentet. Detta i takt med att kundbasen expanderat, organisationen stärkts upp på utvecklarsidan. Med nytt kapital i kassan fortsätter resan mot att bli Sveriges bästa boxföretag för män när det gäller förbrukningsartiklar och accessoarer samtidigt som byrålådorna rensas på gamla kalsonger.

- De senaste 6 månaderna har varit ett riktigt äventyr där vi sett hur våra boxar tagit en plats som handlar om mer än kalsonger och strumpor. Det handlar om enkelhet i vardagen och ett samlat grepp kring att vara man. Med nya paketeringar och produkter kan vi möta en stor efterfrågan hos våra kunder, samtidigt som ett annat fokus har varit att säkra finansiering för fortsatt tillväxt, säger Mikael Nyman.

Nyligen lanserades ett 10-tal nya boxar alltifrån klockprenumeration till ett grooming-upplägg i samarbete med Babor hudvårdsprodukter. Samarbetet med Babor hoppas Bachelorbox ska kunna appellera en medveten målgrupp både hos såväl kvinnor som köper presenter till män, men även direkt hos slutanvändaren av dessa produkter. Målsättningen med groomingkonceptet är att få en heltäckande palett av förbrukningsartiklar med produkter män behöver, vill ha och mår bra av.

- Vi har hela tiden försökt att fylla luckor på marknaden med produkter som Tid Bas och Tid Plus som är prenumerationskoncept på enkla och schyssta modeklockor. Självklart var min äldsta son som älskar klockor första kunden, men inte sent därefter kom ytterligare ett gäng. Mest spännande i höst blir att se om vi lyckas göra vårt koncept till bästa fars dag presenten eller om någon av boxarna lyckas bli årets julklapp för män. De flesta män jag känner brukar få både kalsonger och strumpor på julafton, säger Elisabeth.

Kärlek, stabilt sortiment och trygga samarbeten bygger grunden

Med en tydlig helhet och ett starkt sortiment av kärnprodukter och boxar blir Bachelorbox en naturlig marknadsplats för såväl män som för kvinnor som vill ge något till en man i sin närhet. De har en bred målgrupp och även om deras slutanvändare alltid är en man så är många av kunderna kvinnor, såväl mammor som flickvänner, systrar och sambos. De menar själva att deras framgång aldrig varit möjlig om de inte haft det starka stöd från deras leverantörer som de haft hittills.

"Jag tycker att produkten dom tagit fram är spännande och jag är säker på att den kommer att underlätta konsumentens vardag och dessutom tillföra en känsla av vardagslyx." - Anders Noden, Försäljning, Resteröds Trikå

Med Resteröds Trikå som huvudleverantör på underkläder och bas ska de nu se till att även de svenska männen börjar ta hand om sig själva och sin hy på riktigt med Babor på hudvårdssidan.

Mer än bara business

Att ge tillbaka något till samhället är en självklarhet. För deras del handlar det om Movember, och även om det bara är augusti så har de beslutat att 10% av försäljningen ifrån deras limiterade axelväska som släpps i 150 numrerade exemplar ska stödja forskningen kring mäns hälsa. Väskan släpps under september, och 10% kommer gå oavkortat till Movember Foundation, och det lag där en av Elisabeths söner är engagerade i - Mustaschbröderna.


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Till pressmeddelandet

Teckenstorlek

Tipsa

Blogga

Skriv ut




LÅNEFÖREMEDLARE:



ALLA LÅN:




- låna pengar snabbt?
- lån utan uc?
- lån med betalningsanmärkning?

Beställ årsredovisningar gratis!

Ekonomi Nyheter .se - Innehåll

 

 

 

 

DMCA.com Protection Status