SIQ - Institutet för Kvalitetsutveckling - C2 Management stolt mottagare av Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2016

C2 Management stolt mottagare av Utmärkelsen Svensk Kvalitet 2016

Newsdesk 29/3 13:40

?? I år tilldelas Utmärkelsen Svensk Kvalitet en organisation som har som kärnverksamhet att hjälpa andra verksamheter att etablera arbetssätt för ständiga förbättringar som ger mätbara resultat. Att C2 Managements uthålliga arbete med kvalitetskulturen inom den egna organisationen bidragit till ett effektivt förbättringsarbete, är ett bevis för att systematiskt kvalitetsarbete är en framgångsfaktor även i mindre organisationer?, förklarar Jan Sundling, Ordförande i SIQ.

Utmärkelsen Svensk Kvalitet är Sveriges mest prestigefyllda kvalitetsutmärkelse och tilldelas organisationer som påvisat synliga resultat av sitt framgångsrika kvalitetsarbete. Det är 25:e året i rad som Institutet för Kvalitetsutveckling - SIQ delar ut denna utmärkelse till föredömliga organisationer som långsiktigt och systematiskt utvecklat sitt kvalitets- och förbättringsarbete. Utmärkelsen har till syfte att stödja utvecklingen av det systematiska förbättringsarbetet på organisationsnivå och lyfta fram goda förebilder till inspiration för andra, både inom privat och offentlig sektor.

- ?Vi på C2 Management är fantastiskt stolta och glada över att erhålla Utmärkelsen Svensk Kvalitet, säger Lars Nilsson, VD för C2 Management. Vi har hjälpt våra kunder att förbättra sina verksamheter under många år och utmärkelsen känns som ett kvitto på att vi lever som vi lär. Att få detta erkännande har också gett oss ytterligare energi i vår egen utveckling, men även mer energi att fortsätta att hjälpa våra kunder. Vi har väldigt duktiga och engagerade medarbetare som idag fick visa upp vårt arbetssätt för H.M. Konungen, vilket kändes väldigt roligt.?

Utmärkelsen Svensk Kvalitet baseras på en gedigen utvärdering av de organisationer som deltar. De deltagande organisationernas beskrivning av den egna verksamheten utvärderas och verksamheterna belyses ur ett helhetsperspektiv där styrkor och förbättringsmöjligheter identifieras i detalj utifrån SIQs modell för kundorienterad verksamhetsutveckling.

För ytterligare information kontakta:

  • SIQ - Institutet för Kvalitetsutveckling, VD Mats Deleryd Tel. 031- 723 17 05,
  • Till pressmeddelandet

    Teckenstorlek

    Tipsa

    Blogga

    Skriv ut




    LÅNEFÖREMEDLARE:



    ALLA LÅN:




    - låna pengar snabbt?
    - lån utan uc?
    - lån med betalningsanmärkning?

    Beställ årsredovisningar gratis!

    Ekonomi Nyheter .se - Innehåll

     

     

     

     

    DMCA.com Protection Status