Lindorff - Ökade digitala satsningar för kredithanteringsärenden

Ökade digitala satsningar för kredithanteringsärenden

Newsdesk 22/3 08:35

Sedan januari 2015 har ökningen av kredithanteringsärenden som hanteras digitalt hos Lindorff ökat från 10% till 30%. Och utvecklingen går allt snabbare. Möjligheten till att fullt ut kunna sköta alla ärenden via digitala tjänster och digitala kanaler är en självklar målbild inom kort. Bankerna är de som hittills kommit längst inom finansbranschen och skapat digitala tjänster för sina kunder. Nu sätter Lindorff ut färdplanen för sin tjänsteutveckling under 2016.

-Det är inget oväntat att även kreditmarknaden blir fullt ut digital. Det ger förutsättningar till snabbare dialog och högre tillgänglighet. Det vi vill utveckla är möjligheten för våra kunder och gäldenärer att kunna lösa sina ärenden och få tillgång till information när som helst. Vi vill vara med och driva på den digitala utvecklingen för vår bransch och ta nästa steg i våra kundrelationer, säger Jörgen Utgren, CDO/Digital Chef Lindorff Sverige.

Lindorff har det senaste kvartalet lanserat Konsumtionsprofilen (ett digitalt självskattningstest) och Kundombudsmannen (en förenklad möjlighet för gäldenärer att komma in med synpunkter, frågor och eventuella klagomål gällande sina skulder). Förra våren släppte man Lindorff24 (ett webbverktyg som gör det enkelt att få en överblick över sina skulder) och snart kommer fler tjänster och kanaler att lanseras. Allt i syfte att underlätta för användare.

För mer information:

Jörgen Utgren, CDO Lindorff Sverige; 076-326 1250,

Till pressmeddelandet

Teckenstorlek

Tipsa

Blogga

Skriv ut




LÅNEFÖREMEDLARE:



ALLA LÅN:




- låna pengar snabbt?
- lån utan uc?
- lån med betalningsanmärkning?

Beställ årsredovisningar gratis!

Ekonomi Nyheter .se - Innehåll

 

 

 

 

DMCA.com Protection Status