Aktiebolaget -Ish & Co - Ny startup hakar på hypen om prenumerationsboxar

Ny startup hakar på hypen om prenumerationsboxar

Newsdesk 9/11 15:12

Att prenumerationsboxar blir allt vanligare idag på den Svenska marknaden är ett faktum, en trend som Aktiebolaget -Ish & Co inte var sena att haka på. Med två nytillskott i prenumerationsboxvärlden intar -Ish & Co scenen. 

Bakom bolaget och dess boxar hittar vi Alexandra Lulek, 24 år som Försäljnings- och Marknadschef och Johan Nilzén som VD. Alexandra Lulek läste MATIX management av tillväxtföretag på Handelshösskolan i Göteborg där hon under magisterårets praktik kom i kontakt med Henrik Olander, VD för Crossroads Loyalty Solutions AB. Under vårens praktik 2016 började affärsidén bakom Aktiebolaget -Ish & Co växa fram och man tog in Johan Nilzén som VD för bolaget. Sommaren 2016 blev affärsidén verklighet och efter sommarens arbete stod det klart att Designish och Chef´s Box skulle vara de två första boxarna som lanserades.    

Den 1 November lanserades bolagets två boxars hemsidor och öppnade upp för köp på www.designish.se och www.chefsbox.se. Boxarna verkar inom områdena design och matlagning.  

" Målet nu är att få rullning på boxarna genom att synas och höras bäst det går för att sedan bli den ledande leverantören av prenumerationsboxar i Sverige och senare ta det vidare därifrån" - Alexandra Lulek

För att få liv i boxarna har man tagit in externt kapital från en handfull stora investerare från Göteborg och nu satsar Aktiebolaget -Ish & Co på att generera vinst redan under 2017, expandera i hela Norden och vidare omsätta 100 Mkr inom 3år. 


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Till pressmeddelandet

Teckenstorlek

Tipsa

Blogga

Skriv ut




LÅNEFÖREMEDLARE:



ALLA LÅN:




- låna pengar snabbt?
- lån utan uc?
- lån med betalningsanmärkning?

Beställ årsredovisningar gratis!

Ekonomi Nyheter .se - Innehåll

 

 

 

 

DMCA.com Protection Status