Gothia Innovation - Skövdeföretaget iP.1 effektiviserar kundmätningar för 700 trafikskolor

Skövdeföretaget iP.1 effektiviserar kundmätningar för 700 trafikskolor

Newsdesk 12/9 05:00

Manuella utskick av enkäter och påminnelser är nu ett minne blott för Sveriges Trafikskolors Riksförbund (STR) och dess drygt 700 medlemmar. Det tack vare iP.1 och deras automatiska SMS-utskick som ökar svarsfrekvensen på enkäter och Nöjd Kundindex. ? Detta är en av våra största affärer hittills, säger Leif Alvarsson, vd på iP.1.

För tre månader sedan fick Skövdeföretaget iP.1, som sitter i Gothia Science Park, uppdraget att bygga in automatiska SMS-utskick i STRs affärssystem. Det innebär att nästan 700 trafikskolor runt om i Sverige kommer att använda sig av iP.1s effektiva enkätlösning. STRs medlemmar utgör drygt 80 procent av Sveriges trafikskolor och varje år utbildar de runt 100 000 körkortstagare och 10 000 yrkesförare.

iP.1s lösning fungerar så att trafikskoleeleverna får tidsstyrda enkäter skickade till sig via e-post och SMS under kursens gång. STR mäter resultatet för respektive län och för hela landet i stort när det gäller de obligatoriska utbildningarna för att ta körkort, så som introduktionsutbildningen och Riskutbildningarna. STR mäter också Nöjd Kundindex bland dem som går en 
B-körkortsutbildning på en trafikskola och använder STRs nya elevplattform Elevcentralen Premium. De är intresserade av resultaten för att kunna förbättra stödet till trafikskolorna i form av bland annat IT-system, läromedel och fortbildningar. På sikt, och eventuellt redan vid årsskiftet, kommer trafikskolorna kunna ta del av sitt resultat för att kunna förbättra verksamheten ytterligare.

Alla frågor som ingår i enkäterna följer standard för Nöjd Kundindex och har tagits fram i ett nära samarbete med Högskolan i Skövde. Med iP.1s egenutvecklade Application Programming Interface, RESTful API, kan de göra anpassningar till nästan vilket affärssystem som helst.

? I genomsnitt förlorar företag och organisationer cirka 50 procent av sina kunder på fem år. Drygt 70 procent av kunderna sticker på grund av dålig kundvård. I och med samarbetet med STR hoppas vi att fler företag och organisationer ser möjligheterna med enklare och smartare aviseringar och undersökningar direkt från det egna affärssystemet, avslutar Leif.

Om iP.1

iP.1 startade sin verksamhet i Skövde 2003 med att leverera internet och Wifi-lösningar. Idag har företaget över 2 000 företagskunder, allt från kommuner till stora koncerner som Länsförsäkringar, Samsung och Sveriges Trafikskolors Riksförbund. iP.1 växer mest med sina SMS-tjänster vilket innebär att kunderna slipper manuella utskick. För mer information är du välkommen att ta kontakt med Leif Alvarsson via Till pressmeddelandet




LÅNEFÖREMEDLARE:



ALLA LÅN:




- låna pengar snabbt?
- lån utan uc?
- lån med betalningsanmärkning?

Beställ årsredovisningar gratis!

Ekonomi Nyheter .se - Innehåll

 

 

 

 

DMCA.com Protection Status