Releasy Customer Management AB - Stockholm lokaltrafiks nya kundservice ger nya jobb i Linköping

Stockholm lokaltrafiks nya kundservice ger nya jobb i Linköping

Newsdesk 17/12 10:45

När SL?s resenärer kontaktar kundservice är det stor chans att de får prata med någon från Releasys servicecenter i Linköping. Med högsta kvalitetsbetyg och lägsta pris lyckades Releasy med god marginal vinna Trafikförvaltningens upphandling av kundservice för SL tidigare i år. Releasy väljer att lägga den största delen av verksamheten till sitt servicecenter i Linköping där 80 personer under hösten har nyrekryterats.

?Det är jätteroligt! Servicecentret här i Linköping växer så det knakar och vi har fått massor med nya härliga kollegor på kontoret säger Henrik Ståhl, platschef på Releasy i Linköping.?

Uppdraget som påbörjades i oktober innebär att Releasy tar ett helhetsansvar för SL Kundtjänst, SL Center samt Waxholmsbolagets kundtjänst och terminaler. Releasy tillhandahåller kundservice med information och tjänster genom telefon, sociala medier, e-post, chatt, webb, sms, brev samt över disk.

Att möta resenärerna på sociala media är viktigt för Releasy. Facebook är en utmärkt plattform för dialog med möjlighet att snabbt få ut information till många mottagare samtidigt. I november utnämndes SL av Smampion som ett av tio företag med kundservice som äger på Facebook. Omdömet är bland annat: SL jobbar väldigt hårt med att proaktivt publicera inlägg när fel och problemområden uppstår. Användare får i regel svar inom 95 minuter och sidan har en responsgrad på 96%. Imponerande!

?Releasys uttalade vision om Den bästa kundupplevelsen visar sig i dess kvalitetsarbete. Ett närvarande ledarskap, en utvecklad jämställdhetsplan och ett systematiskt arbete med kompetensförsörjning och motiverande åtgärder för personalen är andra delar som vi på SL uppskattar väldigt mycket, säger Jonas Rhudin, Förvaltningsledare på Trafikavdelningen, Resenärsservice, Trygghet och kundservice?


För mer information vänligen kontakta

Henrik Ståhl
Platschef
Mobil: 070-373 73 42
E-post: Till pressmeddelandet