Consid AB - Svenska bolag digitalt omogna ? de hjälper företag mäta sig och skapa sammanhängande kundupplevelser

Svenska bolag digitalt omogna ? de hjälper företag mäta sig och skapa sammanhängande kundupplevelser

Newsdesk 4/3 06:43

Allt fler studier pekar på att svenska bolag ligger efter när det kommer till digital mognad och utveckling. IT-företaget Consid är en av tre exklusivt utvalda partners som genom forskningsinitiativet Networked Business Initiative nu erbjuder svenska företag att mäta sin digitala mognad och jämföra sig mot sina konkurrenter. ?Få företag har stöd av riktig data och verkliga insikter för att svara på kärnfrågan?, säger Patrik Zenno, affärsområdeschef för Consid Interactive.

Endast två av tio styrelseledamöter bland OMXS30-bolagen besitter digital kompetens enligt en granskning av Di Digital. Samtidigt anser omkring hälften av det svenska näringslivet att det egna företagets digitala strategi är förvirrande och oklar. Detta är något som Patrik Zenno, affärsområdeschef för Consid Interactive, väl känner igen.

? Digitalisering och kundupplevelse är högt upp på agendan hos företagsledningar inom både B2B och B2C idag. Samtidigt upplever vi att få företag vi möter har stöd av riktig data och verkliga insikter för att svara på kärnfrågan: Är vår verksamhet idag redo att möta varje kund och ge en sammanhängande upplevelse i alla våra kanaler/kontaktytor, även kallade omnichannels, eller är det fortfarande våra interna avdelningar, strukturer och produktlinjer som likt silos försöker styra kundupplevelsen inifrån och ut, utan samverkan? Ännu mer intressant blir det när ledningen lyfter blicken och undrar över konkurrenterna i branschen, hur gör de och hur långt har de kommit i sin digitala transformation där vår kund är i centrum?

Kostnadsfri mätning av omnichannel-mognad

Consid är en av tre exklusivt utvalda partners att tillsammans med forskningsinitiativet Networked Business Initiative, NBI, för första gången låta svenska bolag mäta sin omnichannel-mognad kostnadsfritt. Omnichannel handlar om att använda alla relevanta kanaler för en sammanhållen marknadsföring av ett företag eller en produkt med syfte att sätta kunden i centrum och att med digitala hjälpmedel se till att denne får en lika bra upplevelse oavsett vilken kanal kunden har kontakt med företaget i.

Undersökningen, som Consid erbjuder i samarbete med NBI, är kostnadsfri och erbjuder bolag att:

  • Se var verksamhetens styrka respektive svaghet ligger över de 6 omnichannel-disciplinerna.
  • Jämföra sina resultat med andra företag i sin bransch.
  • Få inspiration till vart de ska börja för att komma vidare med omnichannel.

Läs mer på consid.se och registrera ditt bolag för undersökning av dess digitala mognad.


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Till pressmeddelandet

Teckenstorlek

Tipsa

Blogga

Skriv ut




LÅNEFÖREMEDLARE:



ALLA LÅN:




- låna pengar snabbt?
- lån utan uc?
- lån med betalningsanmärkning?

Beställ årsredovisningar gratis!

Ekonomi Nyheter .se - Innehåll

 

 

 

 

DMCA.com Protection Status