WeRLabs AB - Werlabs första kampanj uppmanar till att se mer än spegeln visar

Werlabs första kampanj uppmanar till att se mer än spegeln visar

Newsdesk 2/10 09:13

I en ny kampanj som startar idag uppmanas vi att sluta spegla oss för att få reda på hur vi mår. Bakom kampanjen står uppmärksammade health tech-bolaget Werlabs som vill påminna om att vår spegelbild inte reflekterar hur vi egentligen mår, utan att det är insidan som räknas.

Werlabs erbjuder hälsokontroller genom blodprov och har under september blivit omskrivna för sina samarbeten med apotekskedjor och nu senast ICA. Idag lanseras den första kommunikationskampanjen i företagets historia när man tar ytterligare ett steg för att nå en bredare målgrupp. Kampanjuppmaningen ?Sluta spegla dig? syftar till att få människor att sluta söka efter svaret i spegeln och istället ta reda på hur de egentligen mår, med hjälp av Werlabs hälsokontroll.

? De bilder vi matas med från reklam, sociala medier eller vår egen spegelbild säger inte särskilt mycket om hur vi mår på insidan, där det räknas. Med kampanjen vill vi väcka en tanke om hur vi ser på hälsa, skönhet och välmående i ett allt mer uppskruvat medielandskap, säger Leyla Larsson, Brand manager på Werlabs.

Werlabs erbjuder hälsokontroller genom blodprov med upp till 43 hälsomarkörer samt personliga läkarkommentarer till personer som vill ta ett proaktivt ansvar för sin hälsa. Företaget startades 2013 och har beskrivits som techentreprenörernas favoritinvestering. Sedan början av september går det att köpa Werlabs hälsotester på Apoteket, Apotek Hjärtat och Apotea och man har även inlett ett samarbete med ICA kring personliga kostråd och anpassade veckomenyer.

?Sluta spegla dig? är företagets första kampanj för att höja varumärkeskännedomen hos en bredare målgrupp. POST valdes till huvudbyrå innan sommaren och har tagit fram strategi, koncept och kampanj:

? Vi startade POST för att kunna välja vilka uppdragsgivare vi jobbar med. Därför är Werlabs en riktig drömkund för oss, då deras produkt ger sina användare koll på sin hälsa över tid. Och det är väldigt smart, då det kan ge bättre livskvalitet genom att följa sina värden och sätta in åtgärder i tid. I stället för tvärtom, säger Viktor Bolin, Creative Director på POST

Kampanjen startar idag och kommer under hösten att synas i print, tv och i samarbeten med olika podcasts och influencers.

För mer information, vänligen kontakta

Leyla Larsson, Brand manager på Werlabs

leyla.larsson@werlabs.com


Pressmeddelandet skickades med Mynewsdesk

Till pressmeddelandet

Teckenstorlek

Tipsa

Blogga

Skriv ut




LÅNEFÖREMEDLARE:



ALLA LÅN:




- låna pengar snabbt?
- lån utan uc?
- lån med betalningsanmärkning?

Beställ årsredovisningar gratis!

Ekonomi Nyheter .se - Innehåll

 

 

 

 

DMCA.com Protection Status