3Kronor ingår partnerskap med Opentopic för Content Marketing ROI

0
1673

Prisbelönta kommunikationsbyrån 3Kronor väljer Opentopics content marketing-plattform för att hjälpa globala kunder hitta och välja ut innehåll av hög kvalitet.

New York, NY – 25 november 2014 – Opentopic, det New York-baserade företaget som tillhandahåller en content marketing-plattform som gör det möjligt för företag att mer effektivt engagera och skaffa kunder genom utvalt innehåll, tillkännagav idag ett samarbete med 3Kronor, en prisbelönt svensk kommunikationsbyrå. Som ett resultat av partnerskapet kommer 3Kronor att använda Opentopics content marketing-plattform för att driva program för att välja ut innehåll åt sina kunder att påskynda content marketing ROI.

“Vårt mål var att möjliggöra effektiva och skalbara content marketing-erbjudanden till våra kunder”, säger Mia Forsgren, VD på 3Kronor. “Efter en genomgång av content marketing-landskapet har vi kommit fram till att Opentopics plattform, som hjälper oss att hitta exakt rätt innehåll oavsett ämne, format eller språk, är den bästa genvägen för att våra kunder att få god lönsamhet i sin content marketing.”

Kärnan i Opentopics plattform är en innehållsmotor som ger branschens mest omfattande bild av det digitala contentlandskapet. Till skillnad från andra plattformar som ger begränsade sökmöjligheter eller begränsar källorna till licensierat innehåll, drar Opentopics från det fullständiga webbspektrumet, inklusive sökmotorer, RSS-flöden och sociala medier. Kombinationen av sökteknik och ”influencer mapping” ser till att alla Opentopic-användare, oavsett bransch eller publik, kan hitta det mest relevanta och högkvalitativa innehållet för att engagera och skaffa kunder.

“Efterfrågan från publiken utvecklas snabbt men finns konstant i utvecklingen — de prioriterar och söker fortfarande upp det mest relevanta innehållet med högst kvalitet ” säger Christian Jorg, VD på Opentopic. “3Kronor ligger före kurvan och ser att innehållurval accelererar tillväxten av konsumentvarumärkesrelationer med en äkthet som traditionell reklam, och ibland till och med eget unikt innehåll, inte kan leverera. Vi är glada att tillhandahålla den teknik som stödjer 3Kronors målsättning inom content marketing och deras kunder i världsklass.”

Om Opentopic:
Opentopic revolutionerar sättet företag hittar och använder sig av content. I en tid då marknadsförare är på jakt efter nya och skalbara sätt att engagera sin publik med innehåll, hjälper Opentopics unika patentsökta teknik för att upptäcka innehåll dem att hitta värdefullt innehåll som driver bättre och mer frekvent engagemang i alla digitala kanaler. Opentopics plattform, som också omfattar företags arbetsflöden och möjlighet att följa regelverk, minskar drastiskt den tid och kostnad som krävs för att driva väsentligt content marketing ROI. Bland kunderna finns Comcast / NBC Universal, Pitney Bowes, och Porter Novelli, bland andra. Om du vill veta mer om NYC-baserade företaget, besök www.opentopic.com.

Ämnen

  • Elektroniska affärer, kommunikation

Kategorier

  • 3kronor
  • tre kronor

Om 3Kronor:
3Kronor är en kommunikationsbyrå med fokus på resultat och effekt. Genom kunskap, kreativitet och teknik skapar vi effektivare resultat oberoende av kanal. Företaget har cirka 50 medarbetare som är generalister och specialister. 3Kronor är en del av United Communications Partner (UCP) listat på OTC markets under symbolen UPCA. Gruppen arbetar med kunder i USA och Europa och har kontor i New York, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Madrid. 3Kronor ingår även i Columbusnätverket som består av över 40 byråer som erbjuder kommunikationsplanering och medieköp på över 60 marknader. Om du vill läsa mer om 3Kronor, besök www.3kronor.com.

Previous articleOla Lauritzson vinner pris som Årets Affärsnätverkare 2012
Next articleFortsatt minskning av den reglerade svenska spelmarknaden

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here