Home Pressmeddelanden

Pressmeddelanden

Category Added in a WPeMatico Campaign

​Idag tillkännagav Mynewsdesk att de kommer att ingå i ett samarbete med europaledande Investor Relations-specialisten EQS Group för att kunna lansera ett omfattande utbud av IR-tjänster inom Norden.
Den 25:e oktober hålls Lifestyle Awards på Grand Hotel Saltsjöbaden. Priset för Årets Podcast kan tilldelas Mynewsdesk Contents produktion Hårpodden, som gjorts tillsammans med Grazette of Sweden.
​Mynewsdesk, Nordens ledande digitala PR-plattform, meddelar idag att de köper upp Mention, ett företag som tillhandahåller ett globalt verktyg för realidsbevakning i digitala och sociala kanaler med expertis inom AI och datadriven analys.
​Det var under 2016 som Mynewsdesk och Berghs School of Communication inledde ett strategiskt samarbete - och nu står det klart att de båda parterna förlänger avtalet med ytterligare ett år.
​Swedish Content Awards går av stapeln den 30 maj och Mynewsdesk Content står på listan över de nominerade i kategorin "Industri/Tillverkning/Energi" för deras arbete tillsammans med Arctic Paper.
Endast 14% av svenska journalister uppger att de är villiga att arbeta för företag, enligt en rapport som släpps av Mynewsdesk idag. Rapporten är den fjärde och sista delen från den årliga journalistundersökningen och fokuserar på journalisters syn på att arbeta för varumärken, samt vad företag kan göra för...
Mynewsdesk fortsätter att expandera och meddelar idag att de kliver in på den amerikanska marknaden. Expansionen är också startskottet för ett partnerskap med Ragan Communications; USA:s marknadsledande informationsföretag för PR och kommunikation som bland annat driver nyhetssajten PR Daily.
Under onsdagskvällen avgjordes den första upplagan av Digital PR Awards. 10 företag, såväl väletablerade varumärken som mindre aktörer, fick ta emot det prestigefyllda priset i samband med en galamiddag på Meeting Room i centrala Stockholm. Bland årets vinnare hittar vi bland annat IKEA, Swedavia och Grant Thornton.
För journalister har användandet av sociala medier som källa minskat jämfört med tidigare; 2016 uppgav 71 procent att de använder sociala medier som källa i nyhetsrapporteringen och enligt Mynewsdesks senaste rapport har siffran sjunkit till 38%, det vill säga ett tapp på 33 procentenheter.
Mynewsdesk kankonstatera ett starkt år 2017. Enligt VD Mattias Malmström beror framgången på lanseringen av mediebevakning, internationell expansion och den höga efterfrågan på content för Mynewsdesk inhousebyrå.