”Det är viktigt att våra fastigheter är trivsamma, trygga och hemtrevliga. Det eftersträvar vi dagligen.” — fredagsporträttet med Isabelle Säfström

0
588

Berätta, hur hamnade du på Einar Mattsson? 
— Det var via en vän, Sarah Gunnarsson, som kontaktade mig och tyckte jag skulle söka tjänsten som receptionist. Då jobbade jag på ett hotell i Vasastan och tyckte det lät spännande med miljöombyte till en bransch jag inte var bekant med. Det kändes rätt från första mötet, så när jag blev erbjuden tjänsten, tackade jag ja utan att tveka.

Vad är det bästa med att jobba på Einar Mattsson?
— Sedan i våras jobbar jag på kundservice där vi besvarar frågor i telefon och e-post och jag trivs jättebra. I receptionen är du ansiktet utåt, på kundservice är vi rösten utåt. Jag tycker det är fint att få göra skillnad i folks liv. Detta märkte jag speciellt mycket under pandemin då vi blev klassade som en samhällsviktig tjänst. Det handlar inte bara om att ha tak över huvudet utan det är viktigt att våra fastigheter är trivsamma, trygga och hemtrevliga. Det eftersträvar vi dagligen.

Varför är det roligt att jobba just i fastighetsbranschen? 
— Det är, minst sagt en levande bransch. Att få en inblick från ax till limpa; från nyproduktion till förvaltning och allt där omkring. I min tjänst får jag verkligen inblick i våra olika avdelningar och hur Einar Mattsson förändrar Stockholm med att bygga bostäder och skapa trygghet i olika områden.

Hur ser du på din karriär framåt? Vad gör du om tio år? 
— Vilken svår fråga. Min förhoppning är att jag fortfarande trivs lika bra inom Einar Mattsson som jag gör i dagsläget och att Einar Mattsson trivs med mig. Dataskydd, administration och arbetseffektivisering brinner jag lite extra för. Att få djupdyka mer kring det vore spännande.

Vad är viktigast när du jobbar med service? 
— Att vara lyhörd, ha förmågan att läsa mellan raderna och förstå vad kunden/kollegan vill ha hjälp med. Särskilt när de själva inte riktigt vet. Med en positiv inställning och ett leende på läpparna kommer du väldigt långt.

Du har prata med hundratals hyresgäster. Hur hjälper jag bäst en upprörd person? 
— Lyssna. När någon är upprörd är det oftast inte på en specifik person utan mer på en upplevd situation. Känner personen sig hörd och omhändertagen blir mötet oftast mycket bättre. Då är det lättare att vända upplevelsen till något positivt. Ibland kan det till och med hända att jag får ett skratt i slutet av samtalet.

Vad är det för känsla en hyresgäst eller kund ska ha efter ett samtal eller möte med Einar Mattsson? 
— Det viktigaste för mig är att avsluta ett samtal eller möte med vetskapen om att vi både mött och förstått varandra. Jag önskar att hyresgästen känner sig omhändertagen och lyssnad på. Att personen i fråga känner att vi ger ett personligt och engagerande bemötande och bidrar till en lösning på problemet.

Hur ser en drömdag på jobbet ut för dig? 
— Den startar som bäst med två koppar kaffe, innan dess är jag mer utmanande att ha att göra med. Dagen blir varierande med olika ärenden och tempo. Då trivs jag som fisken i vattnet. Att kunna varva mina ordinarie arbetsuppgifter med mitt uppdrag inom dataskydd och som inhoppare på vårt Hjulstakontor tycker jag är jätteroligt. Och det allra mest värdefulla — jag älskar att skratta med mina kollegor!

Vem beundrar du inom koncernen?
— Det är många jag beundrar inom koncernen. Det jag beundrar mest är den varma känslan som förmedlas mellan alla kollegor. Drivet att hjälpa till och att vi har roligt på vårt arbete. Jag imponeras också över hur vi strävar åt samma mål oavsett vilken avdelning vi är på. Jag upplever att vi verkligen lever efter att ”Nästa kapitel ska vara det bästa i Einar Mattssons historia”.

— Under mina första dagar i receptionen minns jag ett specifikt ärende då jag behövde hjälp från en förvaltare. Det visade sig att jag hade ringt fel förvaltare. Han hjälpte mig oavsett trots att det inte var hans fastighet. Det är ett typiskt exempel på att vi stöttar varandra här i vårt dagliga arbete.

Vad har du för intressen? 
— Matlagning är min största passion. Det finns inget bättre än att bjuda in till en riktig pangmiddag! Jag skriver egna recept och komponerar ihop en kokbok vilket tar en hel del tid. Jag är också utbildad inrednings- och produktdesigner och sysslar ofta med det på fritiden, både hemma och till nära och kära. I skrivande stund bygger jag just nu en konstinstallation hemma.

Om du tvingas se en och samma film 20 gånger i rad, vilken skulle du välja?
— ”Gone in 60 seconds” från 2000, rakt av. Kanske lite av en skämsfilm, men jag bjuder på det. Det är en nervkittlande actionrulle med snabba bilar och fängslande karaktärer. En vän till mig fick en gång köra Eleanor, frontbilen i filmen, en Ford Mustang Sportsroof från 1971. Färden filmades från passagerarsätet och jag fick äran att åka med över nätet.

När var du senast stolt över dig själv och vad hade du gjort då?
— Förra helgen anordnade jag en middag hemma för de närmsta vännerna då en av dem fyllt jämnt. Med allas livspussel är det svårt att få till en träff med hela gänget. Så jag lagade en riktig succémiddag och det var en av de finaste kvällarna på länge. Jag är stolt över att ha så kära vänner i mitt liv.

Hur skulle du sammanfatta dig själv om du bara fick välja tre ord?
— Lyhörd, skrattglad, pålitlig.

Berätta något få vet om dig.
— Jag är lite av en globetrotter. När jag var 10 år flyttade min familj till London där vi bodde i sju år. När vi flyttade till Sverige blev det så att vi flyttade till vår släktgård i en liten by i Dalarna där min syster och jag är tolfte generationen. En stor omställning från storstadslivet, men jag stortrivdes. Två dagar efter studenten tog jag min kusin under armen och flyttade till Florens. Där stannade jag i ett par år, eftersom jag behövde känna stadspulsen igen. Jag älskar att resa och lära känna olika kulturer och världens mat. Jag har en förkärlek till mellanöstern då mina föräldrar bott en längre tid i både Jordanien och Saudiarabien.

Source link

Previous articleSpelinspektionen på topp 50-listan när jurister väljer drömarbetsplats
Next articleInbjudan till Investor Forum – webbsänd presentation av det tredje kvartalet

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here