Klarna fortsätter framgångsrik tillväxtresa i USA med ny prenumerationstjänst

0
767
Klarna fortsätter framgångsrik tillväxtresa i USA med ny prenumerationstjänst




Stockholm, 24 januari, 2024 – Idag lanserar Klarna, den AI-drivna globala betalningsleverantören och shoppingassistenten, en ny prenumerationstjänst på den amerikanska marknaden.

Klarna Plus ger betalande medlemmar (7,99 USD) möjligheten att maximera sin shoppingupplevelse genom att få tillgång till en mängd funktioner och erbjudanden, inklusive gratis användning av Klarnas populära digitala engångskort, dubbla poäng i Klarna Rewards-klubben och exklusiv tillgång till månatliga specialerbjudanden för minst $30 från populära varumärken som Nike, COACH, Macy’s, Instacart och GOAT.
Klarna fortsätter att växa kraftigt i USA, och blir i och med produktlanseringen av Klarna Plus en direkt konkurrent till Amazon på prenumerationsmarknaden inom e-handeln, som förväntas nå ett värde av hisnande 2419 miljarder USD redan år 2028 (en förväntad ökning på +1400%). De skyhöga förväntningarna på tillväxten av prenumerationstjänster inom e-handeln beror på att konsumenternas preferenser har förändrats till följd av den växande prenumerationsekonomin inom andra sektorer. Bland annat genom prenumerationstjänster från populära varumärken inom detaljhandeln och underhållningsindustrin.

Prenumerationstjänsten Klarna Plus kommer till en början framförallt att riktas till de 7 miljoner amerikanska medlemmarna i Klarna Rewards-klubben som använder Klarnas app på månatlig basis. Klarna Rewards är ett lojalitetsprogram som låter konsumenter samla poäng i appen genom att shoppa och använda appens olika funktioner, som exempelvis budgetverktyg, prisjämförelser och notifikationer när priset sänks på sparade varor.

“Idag är en spännande milstolpe för Klarna i och med introduktionen av vår första prenumerationstjänst någonsin, Klarna Plus”, säger David Sandström, Chief Marketing Officer, Klarna. “Vår research visar att våra amerikanska Klarna-användare vill ha den exklusiva shoppingupplevelse som prenumerationsmodeller erbjuder. Klarna Plus möter denna efterfrågan genom att tillföra ytterligare en attraktiv dimension till erbjudandet för våra 37 miljoner amerikanska Klarna-användare.”
 

Fakta om Klarna i USA:

  • Lanseringen av Klarna Plus följer en framgångsrik period för Klarna i USA. Klarna används idag av 37 miljoner amerikanska konsumenter och 26 000 anslutna butiker, bland annat Saks, Sephora, Macy’s, Expedia Group, Nike och Airbnb.
  • Antalet amerikanska Klarna-kunder har ökat med 32% jämfört med fjolåret, samtidigt som antalet anslutna butiker har ökat med 38%.
  • Klarnas app har laddats ned mer än 34 miljoner gånger, och toppar ständigt listorna över de mest populära shoppingapparna i USA.

—-

För mer information, vänligen kontakta:
press@klarna.com

Om Klarna:
Sedan 2005 har Klarna verkat för att accelerera handel med konsumenternas behov i centrum. Med fler än 150 miljoner aktiva användare globalt och 2 miljoner transaktioner per dygn, revolutionerar Klarnas schyssta, hållbara och AI-drivna betalnings- och shoppinglösningar hur människor shoppar och betalar online, och hjälper konsumenter att shoppa smartare, tryggare och smidigare. Fler än 500 000 globala detaljhandelspartners, inklusive H&M, Saks, Sephora, Macy’s, IKEA, Expedia Group och Nike, har integrerat Klarnas innovativa teknologier och marknadsföringslösningar för att driva tillväxt och lojalitet. För mer information, besök Klarna.com.




Läs hela pressmeddelandet Cision.com

Previous articleLoomis AB publicerar delårsrapport den 31 januari 2024
Next articleFlera renoveringsinsatser och dubbla läckageskydd vann Einar Mattssons Vattenpris 2023

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here