Elon väljer Zimpler för smidigare B2B-betalningslösningar

0
621
Elon väljer Zimpler för smidigare B2B-betalningslösningar



Fintech-bolaget Zimpler har ingått ett partnerskap med Elon, Sveriges ledande kedja för vitvaror och hemelektronik. Samarbetet innebär att Elon kommer att kunna erbjuda Zimplers B2B-betalningslösning till sina återförsäljare i Sverige. Zimpler är den första aktören i Sverige som erbjuder direktbetalningar mellan företagskonton

Zimplers B2B-betalningslösning förenklar in- och utgående betalningar för företag och tar bort behovet av fakturor, kort och ytterligare administration då transaktionerna är direkt kopplade till företagens bankkonto. Lösningen minskar också risken för bedrägerier kopplade till traditionella betalnings- och överföringssätt. Zimplers B2B-transaktioner bygger på B2B-betalningsplattformen Briqpay som förenklar flödena för B2B-betalningar inom e-handel. 

– Att en så stor aktör som Elon väljer att integrera vår lösning bara månader efter att tjänsten lanserats är jätteroligt och understryker vikten av att förenkla direktbetalningar inom B2B. Förenklade transaktioner mellan företagskonton är framtiden och kommer inom kort att vara standard på grund av fördelarna jämfört med traditionella betalningsmetoder. Jag ser fram emot vår fortsatta resa tillsammans, säger Fredrik Rubin, Director New Solutions Sales på Zimpler.

– B2B-betalningar utgör en väldigt stor del av Elons transaktioner, och jag är glad att vi nu kan erbjuda våra kunder en friktionsfri lösning som frigör både tid och resurser. Zimplers produkt är en riktig game-changer för B2B-transaktioner på den svenska marknaden och jag är säker på att den kommer att medföra en rad fördelar för oss, inte minst förbättrad konvertering. Det är ett steg i riktning för att göra B2B-betalningar lika enkla som B2C, säger Jessica Söderlindh, försäljningschef B2B på Elon. 

Beslutet att integrera Zimplers lösning visar på branschens ökande intresse för direkta transaktioner och stärker företagets närvaro inom detaljhandelssektorn. Nyligen inledde Zimpler även samarbete gällande sin B2B-lösning med e-handelsföretagen Stick, Upgrit och Inca Tours och blev även partner till Svensk Digitalhandel. Planen är att fortsätta växa inom retail och stärka sin position som den ledande betalningslösningen för detaljhandeln. 



Maria Frändegård
Head of Communications
maria.frandegard@zimpler.com

Zimpler är ett svenskt fintech-företag som erbjuder enklare och säkrare transaktioner – utan behov av kort. Zimpler är specialiserat på betalningar från konto till konto och är används av konsumenter och handlare runt om i Europa för effektiva betalningar såväl som utbetalningar. Genom snabb expandering till nya nyckelmarknader är vårt uppdrag att zimplifiera betalningstransaktioner för alla. För mer information, se www.zimpler.com

Taggar:



Du kan även läsa pressmeddelandet hos Cision.com

Previous articleSBB säljer en andel om 49% av sin portfölj inom social infrastruktur för utbildning till Brookfield för 9,2 mdkr med tilläggsköpeskillingar om upp till 1,2 mdkr genom kontant betalning
Next articleCTEK utses till finalister på E-Mobility Awards

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here