Zimpler lanserar i Norge

0
850
Zimpler lanserar i Norge



Det svenska fintech-bolaget Zimpler fortsätter att expandera och lanserar nu i Norge. Lanseringen på den norska marknaden innebär att företaget nu är verksamt i åtta länder och planen är att fortsätta växa med i genomsnitt tio nya medarbetare i månaden.

Särskilt fokus på den norska marknaden kommer att ligga på segmenten e-handel, resebranschen och finansiella tjänster där omedelbara, säkra och enkla betalningar är avgörande. Lanseringen i Norge sker tillsammans med Scandinavian Travel Group och plattformen Travelize, som företaget sedan tidigare samarbetar med både i Sverige och i Finland. 

– Norge är en oerhört viktig och stark marknad och är även ett av de länder i Europa där internetbetalningar används mest. Vi är glada att kunna ge norska företag sina kunder ett enkelt och smidigt sätt att göra och ta emot betalningar online, säger Sylvestre Thenor, Head of Expansion på Zimpler.

Alla transaktioner som görs med Zimpler verifieras med Bank-ID för att säkerställa användarens identitet. Målet med etableringen i Norge är kunna erbjuda norska företag så väl som slutkunder ökat värde genom smidiga och säkra transaktioner.

Zimpler gjorde 2021 till sitt bästa år hittills med en ökad omsättning på 134 procent och en ökning av transaktioner med 176 procent jämfört med året innan. Antalet nyanställningar ökade under samma period med över 200 procent och bara sedan början av 2022 har företaget anställt 59 nya medarbetare. Norge blir Zimplers åttonde marknad och planen är att fortsätta växa och expandera i samma takt.

– Vi lever i en osäker tid där många fintech-företag och andra aktörer gör neddragningar och stramar åt sin verksamhet. Vi ser dock en fortsatt stark tillväxt och har inga planer på att sakta ner vår expansion – tvärtom tittar vi på nya marknader och planerar att utöka vår verksamhet den kommande perioden. Vi räknar med att fortsatt behöva anställa i genomsnitt tio nya medarbetare i månaden för att kunna fortsätta växa och expandera enligt plan. Vi räknar också med att ha flertalet kunder i Norge innan årets slut, säger Johan Strand, VD för Zimpler. 




Maria Frändegård Head of Communicationsmaria.frandegard@zimpler.com

Zimpler är ett svenskt fintech-företag som erbjuder enklare och säkrare transaktioner – utan behov av kort. Zimpler är specialiserat på betalningar från konto till konto och är används av konsumenter och handlare runt om i Europa för effektiva betalningar såväl som utbetalningar. Genom snabb expandering till nya nyckelmarknader är vårt uppdrag att zimplifiera betalningstransaktioner för alla. För mer information, se www.zimpler.com

Taggar:



Du kan även läsa pressmeddelandet hos Cision.com

Previous articleBetsson offentliggör obligationsprospekt och ansöker om upptagande till handel av obligationer vid Nasdaq Stockholm
Next articleEvolution lanserar sin fjärde livekasinostudio i USA för den nya Connecticut-marknaden

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here