Wiget lanserar optimerings-AI till Ace-kunder

0
336

Enkelt förklarat innebär lanseringen av Frank att samtliga Ace-kunder nu har en kraftfull och helautomatiserad optimering på plats, specifikt för igaming-operatörer, från första annonsvisningen. Implementeringen för annonsörerna kräver inte mer än några få minuters arbete och väl på plats börjar Frank optimera alla mätpunkter med målet att sänka den totala mediekostnaden markant. Några exempel på mätpunkter som optimeras är exempelvis demografiska profiler, budnivå för annonsvisningar på olika publicister, interaktioner på annonsörens egen sida efter klick, och mycket mer. 

Genom att använda Wiget Ace kan annonsörer nu sätta igång en helt automatiserad annonskampanj riktad enligt sina preferenser globalt, och låta plattformen sköta allt därefter för att spara både tid för marknadsföringsteamet såväl som pengar på annonsvisningarna. 

“Wigets vision är en värld där annonspengar alltid läggs på rätt visning, utan något som helst slöseri av mediebudgetar, och Frank är ett stort steg närmre den världen”, säger Soheil Amorpour vd Wiget Group.

Läs hela pressmeddelandet Cision.com

Previous articleSpiffbet omorganiserar och anpassar produkterbjudandet
Next articleAspire Global Pariplay tecknar betydande avtal omfattande flera stater i USA med ledande operatören Golden Nugget

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here