Wicket Gaming startar marknadsföringskampanj för King Royale på TikTok

0
379



Från och med den 24 maj 2023 kommer Wicket Gamings free-to-play-spel King Royale : Idle Tycoon marknadsföras på TikTok i samarbete med byrån Wehype. Kampanjens innehåll har skapats av en rad välkända gaming influencers som tillsammans har över 3,2 miljoner följare på plattformen.

Efter en period av förberedelser startar nu UGC-marknadsföringskampanjer (User generated Content) för Wicket Gamings free-to-play spel King Royale på TikTok. Den första perioden utgör ett test med ambitionen att skala upp med det innehåll som givit bäst resultat. Kampanjens strategi sker i samråd med Wehype som ansvarar för projektet.

Följande influencers kommer att användas i marknadsföringen med King Royale : Idle Tycoon;

Dustin Tron (75,4k följare): https://www.tiktok.com/@dustintron

King Royale : Idle Tycoon clip : https://youtu.be/tiBXQCDSgLU

 

Josh Samsoj (800,5k följare): https://www.tiktok.com/@joshsamsoj

King Royale : Idle Tycoon clip : https://youtu.be/MHADy9-QqLM

 

Drew (128,8k följare): https://www.tiktok.com/@drewgotgamee

King Royale : Idle Tycoon clip : https://youtu.be/cJQuRUEwPQ8

 

James Flux (124,3k följare): https://www.tiktok.com/@jamesflux_

King Royale : Idle Tycoon clip : https://youtu.be/gimrWxVwaJc

 

Merl (88,6k följare): https://www.tiktok.com/@merl?lang=en

King Royale : Idle Tycoon clip : https//youtu.be/AHdMdWats8A

 

Dean (683,6k följare): https://www.tiktok.com/@dragon__dean?lang=en

King Royale : Idle Tycoon clip : https://youtu.be/Sntsq7IbQKA

 

Falmo (313,2k följare): https://www.tiktok.com/@falmo.0

King Royale : Idle Tycoon clip : https://youtu.be/BXT8ckXYTGw

 

Diamondcava (957,2k följare): https://www.tiktok.com/@diamondcava

King Royale : Idle Tycoon clip : https://youtu.be/8a7W-vi2CxQ

 

Eric de Basso, VD för Wicket Gaming, kommenterar:

“Genom ett strategiskt partnerskap med en av världens mest kända byråer för influencer marketing startar vi nu vår marknadsföringskampanj på TikTok för King Royale. Wehype har en fantastisk förmåga att förse sina partners med relevanta influencers för att generera nedladdningar.

Mer om Wehype:

Wehype är en marknadsföringsbyrå och plattform som är specialiserade på influencer marketing inom gaming. Wehype erbjuder en end-to-end-lösning med rötter i kreativ strategi och expertis om spelbranschen. Kundlistan är med välkända företag som Plaion, Activision, Blizzard, Electronic Arts, och Ubisoft.

 

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Eric de Basso, VD, Wicket Gaming AB
E-post: eric@wicketgaming.com  
Telefon: +46 70 780 52 00

Om Wicket Gaming

 

Wicket Gaming är ett svenskt företag inom spel och digital utbildning som består av två vertikaler, spel och EdTech. Inom vertikalen Games bygger affärsidén på att utveckla och distribuera free-to-play-spel (“F2P”) inom mobilspel för Android och iOS. Inom EdTech fokuserar bolaget på att utveckla produkter inom genrer som spelbaserat lärande och Serious Games, det är inom dessa områden som Wicket Gaming har identifierat de största synergierna mellan bolagets två vertikaler.

För mer information, se Wicket Gamings webbplats www.wicketgaming.com.

 




Läs hela pressmeddelandet Cision.com

Previous articleStarbreeze offentliggör villkoren för sin företrädesemission om cirka 450 miljoner
Next articleSpiffbets företrädesemission genomförd

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here